Masterclass con la actriz Rosa Vila

MASTERCLASS CON LA ACTRIZ ROSA VILA

L’actriz Rosa Vila impartió el pasado 17 y 19 de noviembre una masterclass para el curso de Especialización en Interpretación para Cine y TvUna de las alumnas del curso nos explica cómo fue la experiencia.

Em dic Agustina Leoni, sóc alumne de l’escola El Timbal i estudio el curs «d’Interpretació en Cinema i Televisió». Durant el curs anem realitzant diverses màsterclass organitzades per l’escola, i fa dues setmanes vam tenir el plaer de conèixer l’actriu Rosa Vila a la primera sessió.

Conèixer de prop la feina de l’actor en pantalla

Masterclass amb l'actriu Rosa Vila
La Rosa Vila al rodatge de Ventdelplà.

Des d’un punt de vista més personal, la Rosa Vila, ens ha transmès la seva experiència al món de la televisió en una sessió de 6 hores molt ben

aprofitades. Ens va explicar i ensenyar a través d’un making-of de la coneguda sèrie Ventdelplà (on la mateixa Rosa Vila hi va actuar), pas per pas el dia a dia en un rodatge de televisió, des del moment en que els actors entren per la porta dels estudis de gravació a les 6:00 del matí, reben la noticia de quin camerino els hi toca aquell dia, els arriba l’Ordre del dia (la Rosa ens va ensenyar «Ordres del dia» que ella mateixa rebia a les diferents sèries on ha treballat), passen text per primer cop amb el company abans de gravar, fins arribar finalment al moment d’estar davant la càmera.

Ens ha donat molt bons consells en la manera de treballar guions, també deixant clar que cada actor té la seva manera de fer i, havent viscut l’experiència de ser actriu a sèries de TV, ens ha pogut donar consells que ens seran realment útils a l’hora de donar el pas a la pantalla.

Obtenir una visió real dels rodatges professionals

Personalment estic molt satisfeta amb aquesta masterclass,  ja que sempre s’agraeix que un professional, com en aquest cas l’actriu Rosa Vila, respongui els teus dubtes i et doni una clara visió sobre el món «real» dels rodatges professionals.

Vam poder gaudir també d’una part més pràctica, ja que ens va entregar escenes, algunes en les que ella hi havia participat, i les vam gravar. També ens va guiar i donar consells després de cada interpretació.

Ha estat una experiència molt gratificant i crec poder afirmar que el grup també està molt satisfet amb la masterclass i el resultat. Segur que si la Rosa torna per l’escola El Timbal serà rebuda amb els braços oberts.